Monday, May 3, 2010

NOTA CINTA - PART 6



...HAPPY READING...

♥♥ **************************************************** ♥♥

http://2.bp.blogspot.com/_der5IWCtJI8/S9z-mkldvYI/AAAAAAAAD0M/WFfMH6fA42M/s320/13317_1163698512890_1840695867_335630_7593716_n.jpg

Masa berlalu bergitu pantas, sedar tak sedar mereka telah pun berkawan hampir 3 bulan. Mereka kerap menghabiskan masa bersama. Namun tiada sepatah pun perkataan cinta yang lahir dari mulut mereka.

Takkan laguku sendiri
Kasih yang berlabuh kini
Terasa keabadian cinta kau beri
Mungkinkah daku bermimpi
Sebahagia begini
Ini bukan ilusi oh... kasih

Sarah menyanyi-nyanyi kecil, sambil mencuci pinggan di dapur. Kakaknya Farah hanya memerhatikan Sarah. Dia pasti adiknya sedang hangat dilamun cinta.

" amboi-amboi anak dara sorang ni.....orang tua-tua cakap kalau perempuan nyanyi kat dapur nanti dapat lelaki tua tau..."

" eleh....tipu lah....takkan nak menghiburkan hati pun tak boleh,.."

" boleh jer....itu kan kata orang-orang tua dulu..bukan dari akak..."

" hrumm..orang-orang tua cakap macam tu sebab dia tak mau masakan si anak dara tu hangus, hangit akibat leka menyayi...."

" iyer la dik....orang cakap sepatah.....100 patah dia jawab...."

Sarah teruskan nyanyian sambil tangannya ligat menyusun pinggan ke dalam kabinet.

" erm....macam mana hubungan Sarah dengan Adam sekarang....dah declare ke..? " soal Farah

" entah la kak.....macam ni jer la....teman tapi mesra..."

" aik.....tengok gaya macam tengah hangat bercinta..."

" tak tau nak cakap macam mana...kami ni seolah-olah menyambung kembali hubungan yang pernah terputus dulu..."

" la...tu kan zaman budak-budak...sekolah pun tak habis lagi...takkan la sambung macam tu jer..?"

Farah mula risau kalau-kalau Sarah akan dikecewakan oleh Adam. Farah pasti Sarah amat mencintai Adam.

" akak nak tanya ni....Sarah boleh jawab dengan jujur..?"

" tanya lah kak...."

Sarah menarik kerusi dan duduk di sebelah kakaknya

" apa perasaan Sarah pada Adam...?"

Sarah menghela nafasnya, dia memandang kakaknya..

http://farm3.static.flickr.com/2593/3940349459_69ac48b2ed.jpg

" sejujurnya....Sarah cintakan Adam...perasaan Sarah berbeza masa Sarah dengan Razif dulu...jika dengan Razif...hanya anda perasaan sayang dan kesian...tapi pada Adam....entah lah susah untuk Sarah gambarkan macam mana kak....bila Sarah dengan Adam...Sarah rasa happy sangat..kalau boleh hari-hari Sarah nak jumpa Adam, hari-hari Sarah nak dengar suara Adam..cinta ke ini kak...? "

" akak rasa..Sarah sekarang dah diserang dengan sejenis penyakit..."

" penyakit apa....?"

" pengakit angau......"

Farah ketawa apabila melihat muka adiknya yang kebingungan

" if Sarah dah suka....berterus terang saja lah dengan Adam....."

Sarah mengerutkan dahinya...

" tak nak lah....takkan Sarah nak cakap dulu....even sekarang ni zaman moden, perigi pun boleh cari timba...tapi bukan Sarah...lagi pun Sarah takut la kak...."

" takut la pulak....takut pasal apa...?"

" takut akan penolakkan...."

" if Sarah tak tanya...Sarah takkan tau...."

" takpe la kak.....Sarah tunggu Adam jer...tengok la macam mana nanti...."

" haih....degil lak tu.....suka hati Sarah lah...."

Lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love every way

Lucky to have stayed where we have stayed

Lucky to be coming home someday...


Perbualan kedua beradik tadi terhenti apabila lagu Lucky dari Jason Mraz kedengaran dari bilik Sarah.

" tu ha......Mr Adam dah cari....." ujar Farah sambil tersenyum

Segera Sarah bagun dan terus menuju ke biliknya. Tidak sampai seminit, Sarah kembali ke dapur dengan muka masam.

" kenapa lak ni Sarah...? "

" tak sempat nak jawab....."

" ala....nanti Adam akan call balik...Sarah tunggu jer la...."

Sarah merenung telefonnya.

" hrumm...betul gak tu kan kak..? "

" ha...macam tu la...akak tengok fon Sarah ni macam-macam bunyi...sampai akak pun dah boleh agak siapa yang call Sarah..."

Sarah hanya tersenyum pabila mendengar kata-kata kakaknya.

" senang kak....setiap seorang caller Sarah ada lagunya yang tersendiri...so dari jauh pun Sarah dah boleh tau siapa yang call..."

" hrumm....lagu untuk Adam...lagu Lucky...lagu untuk Razif..lagu yang suka buat akak terkejut....lagu Ungu tu kan...? "

" ha'ah.....hati ku hampa...." jawab Sarah ringkas

" kiranya Sarah betul-betul hampa la ni yer...?"

" macam tu la kak....hehehe...."

" dah tu lagu untuk akak lak...Sarah setkan lagu apa..?"

" la...akak tak tau ke...? bak meh fon akak...."

http://farm2.static.flickr.com/1032/757193462_cd74b64274.jpg?v=0

Farah hanya menuruti permintaan Sarah, di ambilnya telefon yang berada di kabinet dapur lalu diberikan kepada Sarah. Sarah mengambil telefon tersebut lalu mendail nombornya sendiri.

" akak dengar eh Sarah nyanyi..."

apabila telefon Sarah berbunyi, Sarah pun turut ikut menyanyi...

I love you,
You love me,
We're a happy family,
with a great big hug,
and a kiss from me to you,
Won't you say you love me too!

Farah tergelak melihat gelagat adiknya itu. Gelagat yang sangat mencuit hati. Itulah kelebihan Sarah, Sarah ibarat sinar kegembiraan di dalam keluarganya. Setiap kali Farah bersedih pasti Sarah akan cuba menghiburkan hatinya.

Sikap Sarah amat berbeza dengan Farah. Dia seorang yang pendiam dan agak sensitif berbanding dengan Sarah yang disifatkan sebagai seorang yang periang, seorang yang suka ketawa dan gemar mengusik orang di sekelilingnya. Sarah juga gemar menyembunyikan perasaannya, di luar orang akan lihat dia sentisa tersenyum tapi di dalam hatinya, hanya Tuhan sahaja yang tahu.

" ok tak kak..lagu ni Sarah setkan untuk family kita jer...."

" Sarah ni....macam budak-budak jer...."

" ala dengan kakak jer Sarah macam ni...dengan orang lain..jangan harap..."

" even dengan Adam...? "

" hrumm....entah......biasa-biasa jer kot...."

tiba-tiba telefon Sarah berbunyi sekali lagi...lagu Lucky berkumandang. Sarah tersenyum girang, segera dia menjawab panggilan itu.

♥♥ **************************************************** ♥♥

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:mxiU7AMHxsvLOM::www.gadgetinsurances.co.uk/centre_talking_couple.jpg&t=1&h=184&w=275&usg=__QTZvo9rSNBj3iruXBVPjBRci-5o=

" hello....." jawab Sarah

" hello...Assalammualaikum Sarah...."

" Wa'alaikumsalam..."

" Sarah tengah buat apa tu...dah makan..?"

" dah makan dah..Sarah tengah bergossip dengan kakak..."

" alamak...bergossip...tentang artis mana tu...saya tak ganggu ke..?"

Suara Sarah ketawa kedengaran..

" entahlah malang betul nasib artis tu kan....awak lak buat apa...dah makan..?"

" saya pun dah makan....tak buat apa pun baring-baring tengok tv sambil-sambil tu teringat kat awak..."

" Adam....jangan la mempermainkan perasaan ini..." jerit hati kecil Sarah

" Sarah...............?"

" ya...saya...."

" saya ada perkara nak cakapkan dengan awak...tapi tak tahu nak mula dari mana..."

" cakap jer la wak....saya sedia mendengar..."

" ermm.....saya rasa saya dah mula jatuh cinta la wak....tapi....saya tak berani nak luahkan perasaan saya pada dia...."

Sarah mula jadi tidak keruan, dia bangun lalu menuju ke balkoni rumah nya.

" Adam jatuh cinta.....pada siapa,...aku ke...?" Sarah bermonolog sendiri...

♥♥ **************************************************** ♥♥

jeng...jeng...jeng...adakah Adam jatuh cinta pada Sarah or pada yang lain...??

nantikan sambungannya yupp...

3 comments:

Laman Hati said...

oho~mcm mana ni..xsabar ok..

Mr JePz said...

waduh2...ade unsur saspens la plak..hahaha..xpe2..keep moving~

nurafizza said...

waaa..xsabar..ase mcm kejap je bace..padahal penat dah nabilah ni menaip.hehehe..