Monday, May 17, 2010

NOTA CINTA - PART 15

...HAPPY READING...
♥♥ **************************************************** ♥♥
http://1.bp.blogspot.com/_2z2GMGymSp0/S_FGI0EuPMI/AAAAAAAACe8/GexEaXfLtSQ/s400/z122608246.jpg

" kak.........."

" akak malas la Sarah..."

" ala...boleh la....teman kan Sarah...dari akak dok jer kat rumah.....eh..?"

" oklah...." jawab Farah pendek

" yeah.......esok comfirm eh kak kita pergi majlis kahwin Fatin.. " Sarah melonjak riang.

Farah hanya mengangkatkan keningnya. Ikutkan hati dia lebih suka menghabiskan waktu hujung minggunya di rumah, macam-macam perkara yang boleh dia lakukan. Tapi apabila Sarah terus memujuk untuk temankannya, Farah tidak sampai hati untuk menolak permintaan adik kesayangannya itu.

" kan bagus bawa Adam jer..?" soal Farah

" Adam pergi gak..tapi dia datang kemudian, dia kena temankan Abang Joe ke rumah kawan dia dulu...Sarah takmo la datang sorang-sorang...hrumm..." Sarah memuncungkan bibirnya.

" iyer la....ok..akak ikut..."

" yeah..thanks kakak....Sarah nak pergi mandi dulu..jap lagi nak ke rumah Fatin, dia nak nikah lepas Asar ni..."

" ha..boleh pulak pergi sorang...?"

" ala....Sarah pergi dengan Milah...esok Milah takde...dah kena balik Kedah..."

" ish...ada aje alasannya..."

Sarah segera mencapai tuala mandi, dan terus masuk ke dalam bilik mandi. Selang beberapa minit, telefonnya berbunyi.

" Sarah........Adam call ni...!" laung Farah

" tolong jawabkan kak..." balas Sarah

♥♥ **************************************************** ♥♥

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:PlGqxYQdkaCAKM::img.visualizeus.com/thumbs/09/03/01/aple,heart,love,apple,apple,heart,funny,heart-97bb66fb1cbfcc5c5d69a92932792806_h.jpg&t=1&h=180&w=280&usg=__bgtGizz-0VgfI75TvbexLwAAXtk=

" hye sayang...buat apa tu....I miss you....." ucap Adam

" errr....Sarah tengah mandi la Adam..."

Adam terdiam, perasaan malu menyelubungi dirinya. Dia dapat dirasakan mukanya panas, seoalah-olah saluran darah pecah lalu memenuhi ruang mukanya.

" erm...takpe la kak..nanti saya call balik.." jawab Adam

" eh..jap..jap....Sarah....Adam cakap I miss you......" ujar Farah dalam nada yang agak tinggi

" owh......I miss you too Adam....." Sarah membalas

Suara Sarah sayup-sayup kedengaran, Adam hanya tertawa menahan malu.

" ok Adam akak dah sampaikan dah....ada apa-apa lagi...?"

" err...takde dah..thanks kak...Assalammualaikum..."

" Wa'alaikumsalam...." talian dimatikan

Adam tersenyum sediri, tiba-tiba dia disapa oleh Joe

" weh....tersenyum sana...tersenyum sini....angau eh..?"

" abang ni....buat orang terkejut jer....takde la...saja jer buat senaman mulut.."

" banyak lah kau punya senam mulut...dapat cakap dengan buah hati...sebab tu lah dok tersengih-sengih kan...?"

" mana ada...dapat cakap dengan kakak dia jer..."

" si Sarah tu ada kakak juga eh....solo lagi ke...cantik tak..?" Joe mula berminat untuk mengetahui tentang Farah

" ada....cantik juga...muka dia lebih kurang macam Sarah...kalau tak silap kak Farah sebaya abang tak pun dia tua setahun dari abang..."

Joe semakin berminat

" oh...Farah nama dia eh....if Sarah dah cantik....wah....cantik...cantik..." Joe cuba membayangkan wajah Farah

" yupp...kak Farah pakai tudung tau....dia ni agak pendiam orangnya...mengajar kat SK Bukit Kemunting..." terang Adam

" dekat jer la dengan rumah dia...eh..dia dah kahwin ke belum..?" soal Joe

" dah....tapi solo..."

Joe mengerutkan mukanya lalu menggaru kepalanya yang tidak gatal.

" macam mana tu..tak faham lah aku...."

Adam ketawa melihat telatah Joe yang amat menghiburkan hatinya. Itu memang sifat Joe. Joe gemar berjenaka dia juga pandai menghiburkan orang dengan galagat dan lawak jenakanya. Berbeza dengan Adam, yang gak pendiam tetapi gemar tersenyum.

" kak Farah pernah berkahwin...tapi suaminya dah meninggal setahun yang lepas...so sekarang ni dia solo la lagi....ada faham...?"

" hmm...bab tu no hal la...aku boleh jer terima..." Joe mengusap-ngusap janggutnya yang sejemput cuma.

" esok....Sarah bawa kakak dia pergi kenduri kawin kawan dia tau...ha...abang boleh la jumpa dia...ok lah bang...saya nak pergi tengok kereta saya...jadi kan kita nak keluar tengah hari ni..?"

" eh...jadi..aku nak pergi cari hadiah kahwin untuk kawan aku..."

" ok lah...if fon saya berbunyi...tolong jawab eh...takut tangan kotor lak...boleh yer bang...?"

" ok..aku no hal....if buah hati kau call...ko tak kisah ke aku cakap dengan dia..?"

" tak kisah...setakat cakap tu ok la..."

♥♥ **************************************************** ♥♥

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:-30_EM_prg-kiM::www.therelationshipinstitute.org/images/top-pic1_heart-tree.jpg&t=1&h=160&w=315&usg=__Jwn-eiR8Ft75d0sA8IMElmdC3mY=

" kakak.......tolong Sarah kak......emergency nih...Sarah dah lambat..." ujar Sarah cemas

" kenapa ni....? apa masalahnya..." Farah menjenguk ke dalam biliknya.

" handbag Sarah......."

" kenapa....hilang....?"

" tak...tertinggal kat dalam kereta Adam....aduh...Sarah dah lambat nih...tak makeup lagi..."

Sarah mundar mandir di biliknya.

" ha...kak...tolong call Adam boleh...minta tolong dia hantarkan beg Sarah...kalau Sarah cakap dengan dia...1 benda pun tak jadi...takboleh...Sarah kena cepat..."

" iyer la...ish..tu la asyik sangat bercinta...samapi beg pun boleh lupa....akak guna fon Sarah eh..?" Farah meminta izin

" ok kakak...thanks...I love you........" Sarah terus mengeluarkan alat-alat makeupnya. Manakala Farah pula terus mendail nombor Adam.

Ketika itu, telefon Adam berada dekat dengan Joe. Sebaik sahaja telefon berbunyi, Joe terus menjawabnya.

" Hello.....siapa di sana...." ujar Joe dalam nada yang berlagu, dia berpura-pura bertanya sedangkan dia sudah tahu siapa pemanggilnya.

" hello...Adam....ni kak Farah ni....Sarah sampaikan pesan...minta tolong Adam hantarkan handbag dia ke sini...tertinggal dalam kereta Adam semalam..." terang Farah

" oh....ini lah Cik Farah yer...kakaknya Sarah...?" soal Joe

" err...ha'ah...ni siapa...?"

" saya...Joe....Johari Muhammad...and awak boleh panggil saya Joe.."

" ok Joe...tolong sampaikan pesan pada Adam yer...Sarah nak cepat..."

" boleh Cik Farah...akan patik sampaikan....."

Farah tertawa sebaik sahaja mendengar kata-kata Joe

" sedapnya suara Cik Farah ni....ketawa la lagi...saya suka lah dengar..."

" ok lah Joe...saya ada kerja sikit...jangan lupa sampaikan pesan yer...Assalammualaikum..."

tanpa sempat Joe menjawab salam, talian di matikan.

♥♥ **************************************************** ♥♥

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:CvLf42tijdAyoM::www.designswan.com/wp-content/uploads/2009/Photo/lover.jpg&t=1&h=194&w=259&usg=__C0h__PzXxV9qRqb6ML0cARx4ObA=

Lewat jam 1 petang, Adam dan Joe telah sampai ke kawasan rumah Sarah. Sarah sudah lama menunggu mereka di koridor bawah. Ketika itu Sarah sudah bersiap sedia untuk ke rumah Fatin. Sarah hanya mengenakan kurung berwarna coklat keperangan, rambut disanggulkan. Cukup sederhana , namun Sarah tetap nampak menarik dan mempersonakan.

" weh...cantiknya awek kau Adam.......aduhai...." ujar Joe.

Kerete dihentikan betul-betul di sebelah Sarah. Cermin kereta diturunkan, Adam mengeluarkan kepalanya.

" hya sayang...." sapa Adam

Sarah tersenyum.

" hye Adam.....hye Abang Joe...." Joe yang beada di tempat memandu melambai-lambaikan tanganya.

" nah...ni beg Sarah...." Adam menghulurkan beg tangan Sarah

" thanks dear...susah-susah jer ke sini..."

" ala....Sarah takyah risau...demi Sarah...lautan api pun sanggup Adam renagi.." sampuk Joe sambil menguakkan kedua belah tangannya, seolah-olah sedang berenang.

" Sarah...kenapa pakai macam ni...?" soal Adam

" kenapa...tak cantik ke...?"

" tak.....bukan macam tu...tapi Sarah cantik sangat....nanti orang lain tengok...try tackle Sarah ke...ha...jealous la...."

Sarah hanya mampu ketawa apabila Adam berkata begitu.

" eh...bapok la kau....come on bro....kita ni lelaki sejati.....jangan la cakap macam tu..." sekali lagi Joe menyampuk.

" ok...ok....Adam sayang.....takmo jealous-jealous eh....jangan risau...walaupun 100 orang lelaki yang gagah perkasa datang menghulurkan cintanya pada Sarah....hati Sarah takkan berubah...Sarah hanya untuk Adam...ok...?" ujar Sarah sambil mencuit hidung Adam.

" ok lah...Sarah dah lambat ni...Sarah gerak dulu yer..."

" eh...jap nanti kirim salam pada kakak eh..."

" Abang Joe dah berkenan kat kakak eh...? nak nombor kakak....? Sarah boleh bagi...bak meh fon abang..." pinta Sarah

" nak...nak....rezeki jangan di tolak...." segera Joe menghulurkan telefonnya.

" ok..Sarah dah savekan...nanti pandai-pandai abang la eh.....erm...Sarah minta diri dulu yer...bye Abang Joe....bye Adam....."

Sarah menggenggam erat tangan Adam, lalu dilepaskan dan bergerak menuju ke keretanya.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ToiFksyDvge4nM::i170.photobucket.com/albums/u243/fitz4ward/pink-heart-LOVE.jpg&t=1&h=250&w=201&usg=__4uhg8xW2ScRtQMlnJNHm1sue5gs=

♥♥ **************************************************** ♥♥


nanti sambung lagi ya...nak ada konflik ke...or nak yang ringan-ringan jer dulu...or nak yang part2 romantik...?

huh...hari yang memenatkan...banyak sangat kerja kat office tadi...badan letih...try tidur...tapi mata tak boleh nak lelap...tu yang gagahkan diri menulis di sini....weee....seronok... :)

4 comments:

Mr JePz said...

haha,best gak nih..nk yg menarik2...romntik pn bley gk..hehehe

humayra said...

pasal kak farah dgn joe pulak.
joe tu yg die tserempak ke?

nabilah_2908 said...

hye Jepz..

akan di usahakan..thnks.. ;)

nabilah_2908 said...

hye humyra ;

hehe...nantikan episode seterusnya.. :)